Handla

Alla våra priser är i SEK och inklusive moms. I dagsläget levererar vi endast till Sverige. När du har slutfört ditt köp får du direkt en orderbekräftelse till den mail som du angett i kassan. Priset som gäller är det som finns angivet i prislistan den dag beställningen görs. För att få handla i vår e-butik måste du vara minst 18 år eller ha tillstånd från din vårdnadshavare.

Falska Beställningar

Bedrägeriförsök eller falska beställningar kommer att polisanmälas. Solstolshållare.se förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Bedrägeri omfattar köp, dataintrång eller annan sorts missbruk av vår sajt eller produkt.

Betalning

Hos oss kan du betala via Swish eller Bankgiro-insättning. Vilket av alternativen som passar dig bäst väljer du enkelt i kassan. Så fort vi mottagit din betalning kan vi färdigbehandla din order och leverera.

Frakt och Leverans

Fraktkostnad

1st: 50:-
2-3st: 100:-
4-10st: 120:-
11st och fler: Fri frakt!

Hämta själv

Som en miljösmart alternativ för dig som bor i närheten är att själv hämta produkterna hos oss på Sillvägen 4 – Sölvesborg (Nogersund), då slipper du dessutom kostnaden för frakt. Väljer du detta alternativ i kassan kontaktar vi dig och bestämmer en tid för upphämtning.

Skadat eller saknat gods

När du som kund tar emot dina varor skall du kontrollera att produkterna inte har fått några transportskador under leveransen. Har du hämtat ut och öppnat paketet och upptäcker skada på dina varor, kontakta då oss så snart som möjligt. Transportskada skall reklameras till oss inom skälig tid från det felet upptäckts eller borde upptäckas.
I många fall vill fraktbolaget besiktiga skadan så vi rekommenderar och önskar att du, när du upptäckt skadan, tar en bild av det skadade emballaget samt varan. Därefter skall du kontakta oss för att motta vidare instruktioner om hur du skall gå vidare med din reklamation.

Ångerrätt och Garantier

Ångerrätt

För privatpersoner tillämpar vi Lag om distansavtal och Lag utanför affärslokaler samt Konsumentköplagen. Enligt Lag om distansavtal och Lag utanför affärslokaler har kunden alltid rätt att ångra sitt köp inom 14 dagar från mottagandet av varan och utan att behöva uppge någon speciell anledning. Vid åberopande av ångerrätt och öppet köp står du som kund för returfrakten. Ångerrätt och öppet köp 14 dagar gäller endast privatpersoner.
Du som kund har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera att och hur varan fungerar inom rimliga gränser, varan får inte användas ovårdat. För att återfå hela ordervärdet vid retur skall varan/varorna vara i väsentligen oförändrat skick. Om varan/varorna har förändrats eller förstörts har vi rätt att ta ut en värdeminskning på varan/varorna.
Om du vill returnera och ångra ditt köp, meddela oss inom 14 dagar efter det att du har mottagit varan du vill returnera. Vi ber dig att returnera varan i originalförpackning. Inga paket löses ut mot postförskott. Vid retur står kunden för skador som kan uppstå under transporten. Spara alltid din följesedel tills returen är godkänd av oss.

Reklamation

Reklamation görs mot fabrikationsfel, ej mot det som anses vara onormalt slitage. Skulle någon av de levererade varorna vara felaktiga ber vi dig kontakta oss så snart som möjligt, så att vi kan åtgärda felet. Du som konsument har 3 års reklamationsrätt men reklamationen skall rapporteras så snart felet borde ha upptäckts, 2 månader anses som skälig tid för upptäckt av skada/defekt. Vid eventuell tvist följer vi ARN´s rekommendation. En retur som uppstår på grund av en reklamation bekostas av oss.

Återbetalning

Vid reklamation eller när konsumenten tillämpar ångerrätten kommer pengarna återbetalas inom 14 dagar från den dag då vi mottagit meddelandet. Du som konsument kan dock få vänta till dess att varan kommit åter eller tills dess du som konsument har lämnat bevis på att varan/varorna har återsänts. Återbetalningen kommer att ske via insättning till ditt bankkonto. Hela beloppet kommer att återbetalas, inklusive frakt, skatt och avgifter. Vid ångerrätt står dock konsumenten för returfrakten. Vi tillämpar samma regler för återbetalning vid hävning av köp och reklamation som vid ånger.

Personuppgifter

Vi värnar om din personliga integritet och strävar efter att alltid skydda dina personuppgifter på bästa sätt. Denna policy hjälper dig bland annat att förstå vilken slags information som vi samlar in och hur den används. Genom att godkänna villkoren vid ett köp lämnar du också ditt samtycke till att vi behandlar dina personuppgifter enligt nedan.

Vilka personuppgifter behandlar vi?

Vi kommer att behandla de personuppgifter som du lämnar till oss när du genomför ett köp och/eller de som vi samlat på oss via cookies. De personuppgifter som vi behandlar är ditt namn, adress, e-postadress, telefonnummer, orderhistorik, och IP-adress.

Hur använder vi dina personuppgifter?

Uppgifterna som vi samlar in av dig används främst för att göra det möjligt att genomföra och leverera den beställning som du har lagt hos oss samt att göra din upplevelse på vår sajt så bra som möjligt. Uppgifterna som e-postadress och telefonnummer kan också komma att användas till nyhetsutskick via e-post. Uppgifterna kan också komma att användas i statistiksyfte för att i framtiden kunna göra vår sajt bättre för användaren.

Hur skyddar vi dina personuppgifter?

För att hålla de personuppgifter vi behandlar i säkert förvar har vi brandväggar och antivirusprogram för att skydda och förhindra obehörig tillgång till nätverket. Tillgång till de utrymmen där personuppgifterna lagras är begränsad och endast få personer har tillgång till dessa.

Hur länge sparas mina personuppgifter?

Om du samtycker till att vara kund eller registrerar din e-post hos oss sparas dina uppgifter tills det att du avregistrerar dig. Du kan när som helst avregistrera dig som kund eller på våra reklamutskick. Om du som kund inte själv väljer att avregistrera dig hos oss sparas dina personuppgifter så länge som det är nödvändigt utifrån krav i lag, från myndigheter eller för att fullgöra våra åtagande gentemot dig som kund, exempelvis för att uppfylla leverans och garantiåtagande.

Din tillgång till uppdatering och korrigering av dina personuppgifter

Enligt personuppgiftslagstiftningen har du rätt till att en gång per kalenderår gratis få besked om vilka personuppgifter som behandlas om dig, oavsett hur de har samlats in. Om du vill ha sådan information ska du posta en skriftlig och underskriven begäran till oss. Vi vill också säkerställa att vi har korrekta och uppdaterade uppgifter om dig. Om någon av de uppgifter som du tidigare lämnat till oss förändras, exempelvis byter e-postadress kan du när som skicka ett mail och meddela oss. Du har rätt att när som återkalla ett samtycke om behandling av personuppgifter. En sådan återkallelse kan också begränsas till att endast avse en del av behandlingen, exempelvis den som rör marknadsföring.

Vad är en Cookie?

En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att spara på din dator. Cookies används på många webbplatser för att ge en besökare så bra användarupplevelse som möjligt. Vi använder bland annat den för att vårt system skall komma ihåg vad du har lagt i varukorgen. Cookies är därför nödvändigt för att vårt system skall fungera. I de senaste webbläsarna kan du välja om du vill bli varnad innan en cookie sparas eller om du alltid accepterar detta.

Övrigt

Tillämplig lag och tvist

Tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med säljaren. Vid eventuell tvist följer säljaren beslut från Allmänna Reklamationsnämnden. Tvist rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och avgöras av Allmänna Reklamationsnämnden eller i sista hand av allmän domstol.

Force Majeure

Vi är befriade från underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet som beskrivs nedan. Detta gäller även om omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.

Copyright

Copyright © 2019 solstolshållare.se. Allt material på vår hemsida är copyrightskyddat av Hofflander Consult AB. Detta innebär att alla texter, bilder, layout och illustrationer är copyrightskyddade. För att använda material från vår hemsida krävs ett skriftligt tillstånd från oss.